Jak szybko sprzedać mieszkanie – czy warto korzystać z agencji nieruchomości?

A więc pragniesz sprzedać nieruchomość w krótkim czasie? Masz już upatrzone większe mieszkanie lub przeprowadzasz się do innego miasta? Z taką sytuacją mają do czynienia setki osób w naszym kraju. Jak zatem szybko sprzedać mieszkanie korzystając z usług pośrednika? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się jakie są największe zalety współpracy z agencją nieruchomości.

dokumenty do sprzedazy nieruchomosci

Początki. Dokumenty i cena transakcyjna.


Najpierw zdobądź wszystkie dokumenty dotyczące nieruchomości – akt notarialny, przydział, księgę wieczystą (jeśli została założona dla mieszkania), opłaty za czynsz i media. Będą one wymagane do transakcji i zaoszczędzą czas. Dla kupujących zgromadzony komplet dokumentów to sygnał, że właściciel jasno przedstawia sytuację prawną mieszkania i nie ma nic do ukrycia. Na spotkaniu z agentem nieruchomości zostaniesz poproszony o ich okazanie jeszcze przed transakcją.



Jeszcze przed spotkaniem z klientami warto ustalić razem z pośrednikiem cenę transakcyjną, za którą można sprzedać nieruchomość. Osoby zajmujące się obrotem nieruchomościami mają najbardziej aktualną wiedzę na temat cen transakcyjnych na rynku – bardzo często zupełnie innych, niż te widniejące na portalach internetowych. Pozwala to znacznie skrócić czas sprzedaży nieruchomości.



Jeśli korzystasz z biura nieruchomości ustal razem z firmą prowizję za przeprowadzenie transakcji (najlepiej umówić się na stawkę prowizyjną wyrażoną kwotowo). Jest to szczególnie pomocne przy negocjacjach i ustalaniu warunków przeprowadzenia transakcji sprzedaży nieruchomości.



Dobrym rozwiązaniem jest również doliczenie prowizji do ceny mieszkania (wyjątkiem jest sytuacja kiedy przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość o małym metrażu – doliczona do ceny prowizja podwyższa bardzo wskaźnik cena/metr, co zniechęca niektórych kupujących).


Zdjęcia nieruchomości.

Sprzedając mieszkanie warto przygotować profesjonalne zdjęcia przygotowane aparatem z szerokokątnym obiektywem (lepiej ukazuje wnętrze mieszkania na jednym zdjęciu). Każdy z pokoi powinien być odpowiednio sfotografowany (należy unikać zdjęć robionych pod światło, gdyż wychodzą nieatrakcyjnie). Jeśli jest taka możliwość postaraj się o rzut techniczny mieszkania, gdzie najlepiej widoczne jest usytuowanie pomieszczeń.


reklama nieruchomości w internecie

Reklama nieruchomości w Internecie.


Tutaj zdecydowanie lepiej zlecić usługę sprzedaży i marketingu dobrej agencji nieruchomości. Dla kupującego jest to korzystne z dwóch względów. Po pierwsze: nie wydajesz pieniędzy na reklamę mieszkania. Firmy zajmujące się obrotem nieruchomościami potrafią przeprowadzić w efektywny sposób dużą kampanię marketingową i dosyć szybko pozyskać klientów na wskazane nieruchomości. Sprzedający nie ponosi z tego tytuły opłat.

Inwestując w reklamę samodzielnie nie uzyskasz podobnych wyników do agencji nieruchomości, a Twoje ogłoszenia będą się szybko przedawniały. Zamieszczając ogłoszenia samodzielnie, będziesz musiał automatycznie je opłacać i wydawać pieniądze na następne ogłoszenia.


Kolejnym minusem samodzielnej reklamy jest konieczność odbierania bardzo dużej ilości telefonów od potencjalnych klientów i innych biur nieruchomości (w ciągu pierwszego tygodnia liczba ta waha się od kilkudziesięciu do ponad setki w przypadku atrakcyjnej oferty sprzedaży). Nawet jeśli umieścisz ogłoszenie na portalu przedstawiającym oferty nieruchomości „bez pośredników” i tak o takiej ofercie dowiedzą się lokalne biura.


Korzystając z usług dobrej agencji sam określasz terminy spotkań z klientami w tygodniu i nie musisz umawiać się na często odwoływane spotkania. Jest to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie dla osób mających dynamiczny , często zmieniający się tryb pracy. Sam określasz godziny i terminy spotkań z klientami.


biuro nieruchomości wrocław

Co nie działa w nieruchomościach: czyli kilka słów o homestagingu i spamowaniu ogłoszeniami.


Homestaging-strata kasy.


Na fali deregulacji zawodu pośrednika (czyli likwidacji licenci pośrednika) o rozrostu branży zaczęły pojawiać się różne firmy, które rzekomo miały pomagać klientom w szybkiej sprzedaży nieruchomości. Homestaging to moda która przyszła do nas z USA i w największym skrócie polega na poniesieniu standardu mieszkania/nieruchomości przed sprzedażą, aby uzyskać wyższą cenę lub zwyczajnie przeyspieszyć proces sprzedaży. Abstrahując od faktu, że porówanie amerykańskiego rynku nieruchomości do naszego to jak porównanie Kawasaki Zx6r Ninja do Komara; są to czynności nie do końca przystosowane do naszych realiów.


Pomyśl sam: skoro dla kupujących głownymi wyznacznikami atrakcyjności mieszkania jest: lokalizacja, standard techniczny i cena za metr to jaki znaczenie ma dla kupujących ładna tapeta na ścianie, nowe zasłony lub przemeblowanie? Co z tego, że mieszkanie jest odnowione i ładnie urządzone skoro ma stare instalacje (a więc szukuje się kosztowny remont). Naprawdę kupisz droższe o 10 000 zł mieszkanie spośród innych ofert bo ma ładne tapety i meble art deco?


Nie mam nic przeciwko odnowianiu mieszkania przed sprzedażą ,ale pakowanie pieniędzy w Homestaging w przypadku źle dobranej ceny to zwyczajna starata kasy.

Masowa reklama- masowy spam.


Drugim zjawiskiem w branży jakie zauważyłem jest pojawienie się firm oferujących zamieszczenie ogłoszenia na (w zależności od oferty) 50-100 portalach związanych z reklamą nieruchomości. Nie jest to do końca sprawdzone rozwiązanie. Po pierwsze taka reklama ściągnie na Ciebie lawinę telefonów ze strony pośredników, a większość klientów i tak korzysta z usług agencji nieruchomości , zwłaszcza jeśli nie zna miasta w którym chciałaby mieszkać.


Po drugie nie jest sztuką zamieścić ogłoszenie w internecie tylko je potem po transakcji usunąć. Portale eksportują i wymieniają między sobą ogłoszenia – jeśli kupujący poprosi Cię o ich usunięcie, a firma która je zamieszczała – nie oferuje takiej opcji – czeka Cię sporo żmudnej pracy i straty czasu. Musisz wiedzieć, że dobrych portali jest może z 10 – reszta w dużej mierze powiela już istniejące oferty. Po co więc robić spam ze swojej? Raz umieszczone ogłoszenie i tak zginie w lawinie tych odświeżanych i nowych wprowdzanych przez pośredników.


Wiem, że uznasz mnie jako osobę stronniczą, bo sam jestem agentem od nieruchomości ale zadaj sobie podstawowe pytanie: po co płacić komuś za takie usługi skoro i tak cały proces sprzedaży musisz przeprowadzić sam?

Negocjacje cenowe.

Jeśli nie chcesz osobiście przeprowadzać negocjacji cenowych możesz poprosić agenta, aby zrobił to w Twoim imieniu. Osoby zajmujące się obrotem nieruchomościami mają bardzo duże doświadczenie na tym polu. Agencja nieruchomości pomaga również w przeprowadzaniu transakcji i opracowaniu protokołu wydania mieszkania.

Sprzedaż mieszkania przez agencje nieruchomości jest również atrakcyjna w przypadku tzw. transakcji wiązanych: jeśli klient musi sprzedać nieruchomość, aby zakupić np. mieszkanie na rynku pierwotnym. Znacznie lepiej i szybciej takie transakcje są przeprowadzane przez pośredników.


Jak zatem wybrać dobrą agencję? Tak jak w każdej branży podstawa to referencje: warto spytać znajomych, oraz ludzi z branży: - jakie mają doświadczenia i które firmy polecają. Nie licz na fora internetowe: są dziś źródłem zwyczajnej reklamy i często czarnego PR.



Podsumujmy zatem co może dla Ciebie zrobić dobre biuro nieruchomości:


- przygotuje zdjęcia i fachowy opis oferty,
- wspólnie z klientem ustali cenę ofertową oraz oczekiwaną cenę transakcyjną,
- przeprowadzi kampanię marketingową,
- zgromadzi dokumenty niezbędne do transakcji,
- ustali daty prezentacji i terminy transakcji u notariusza,
- przygotuje protokół przekazania mieszkania,
- przygotować transakcję kupna innej nieruchomości w jednym czasie

Zapraszamy Cię do zapoznania się ze szczegółową ofertą sprzedaży mieszkań i domów położonych na terenie Wrocławia w dziale Sprzedaż nieruchomości

Podobał Ci się ten tekst? Udostępnij go znajomym:

reklama